Згідно переказів старожилів рік будівництва закладу основної житлової будівлі датується до 1905 року, де  проживав один з управляючих Князів Сангушків.

  Після громадянської війни у будівлі розмістилося поштове відділення поряд із редакцією місцевої газети. Пізніше цю територію було передано у власність дитячого будинку.

Нами було знайдено і опитано Мельник Тетяну Степанівну, 09.10. 1920 р. н, яка розповіла , що у 1944 році на території нашого закладу  було засновано дитячий будинок ім. Сталіна.

До 1950 року у будинку розміщувались три групи дітей. У центральному приміщенні було дві групи, а другому корпусі-– третя група, з дітьми працювало шість вихователів: Галина Карлівна, Фенія  Іванівна, Ігнатова Ніна Федорівна, медсестрою працювала Галина Омелянівна.

     Вихованці дитячого будинку продовжували своє навчання  у автошколі, медучилищі (в районі старої зубної поліклініки),в педучилищі(район обласного ліцею).Пізніше,  завідувачем на протязі 2 -3 років працювала Лисенко Марія Іванівна,  яка пізніше стала  завідуючою райвно.

  З 1953 року  на місце директора  будинку було призначено Семенюка Йосипа  Олександровича  (з 1953р по 1961р.) . Заклад отримав статус-санаторного типу .

     Завучем працював Франківський В.І., який переїхав з Польщі.

У будинку знаходились діти з Славути, і з навколишніх сіл. Багато дітей було «підкидано», а також  переведено з інших дитячих будинків. У закладі працювали : швея Марія Кузмінічна, кухарі : Раїса Григорівна, Цвіткова Ганна, праля Караван Анастасія, музичний керівник Ганна Лазарівна.

 У 1950 році для будинку було виділено земельну ділянку біля річки Горинь де вихованці працювали,  вирощували овочі, сіно. Через дорогу від дитячого будинку було підсобне господарство: 3 корови , свині, 2 коня , маючи своє господарство - діти виховувались у праці, допомагали дорослим.

Із спогадів Тетяни Степанівни , ми дізналися, що діти у той час хворіли трахомою(захворювання очей), в будинку працювали лікарі , які лікували дітей з усієї області.

   Пізніше у дитячому  будинку було створено духовий оркестр, з військової частини приходили музиканти які навчали дітей  грі на музичних інструментах.

        Із спогадів Валентина Потапчука , вихованця будинку1953року :  « Через дорогу від будинку був розміщений столярний цех та спальний корпус на місці кухні – була прачечна, у будівлі молодшої групи розміщувалась їдальня, на місці прачечної  – кухня, хлів , на місці музичного залу та  кабінету завідувача була скляна веранда. На території теперішнього ігрового майданчика- розташована редакція газети, спальний корпус для дівчаток, погріб. Біля кладової стояла німецька вантажна машина , якою привозили продукти, дрова. У вихованців будинку було своє підсобне господарство -городи, які знаходились по дорозі на с. Міньківці. Діти з дитячого будинку ходили у ЗОШ №1, 2,6,

 Восени 1961 року діяльність  дитячого будинку була припинена.»

 

 

     У 1962 році розпочав працювати дитячий сад №1  «Оленка» ,який у мальовничому місці біля річки Утка, збирав малечу з багатьох вулиць міста Славути . Очолювала на той час дитячий садок Дубіцька Е.М. Самовіддано працював на педагогічній ниві згуртований колектив у складі Ямкової Г.Д.   Лев Б.Я., Борисової Г.В.,

Фурман  Г.Е., Ганнопільської С.Г., Балик Л.А., Флейтман А.Л.Кірікович М.Г., Кауфер Ф.І., Левасюк Г.П. , Мензухіної З.М. Їх дбайливі руки висадили маленькі, ніжні , тендітні  деревця, кущі, квіти. Дитячий садок перетворився  на квітучий сад.

      У 1965 році завідуючою цим дошкільним закладом була призначена

Басіна А.П. Кількість  дітей , які відвідували дитячий садок зростала. У цьому ж році була відкрита  третя група. На той час  тут працювали : Голюс О.М. ,Жук М.В.,Кримська Б.С.,  Шаповалова М.Б., Левасюк Г.Г., Ковтонюк Є.Н., Павленко В.М., та ін..

      Під керівництвом  завідуючої Пьотух О.М., був добудований корпус №1,в тому числі  музичний зал, коридор середньої групи.

      Майже двадцять років у дитячому садочку працювало 4 групи дітей . Щоденно відвідували  садочок більше ста двадцяти дітей.

       Протягом цих років свої знання ,  теплоту своїх  сердець  віддавали вихованцям  Кауфер Ф .І., Добровольська М.Г., Баранчук І.І., Школьник Е.Б.,  Гайдамака Г.В.,  Назарова М.О., Петлюк В.С.,  Василюк В.В., Гаврилюк О,П., Кравчук З. І., Шеремета Г.Я., Волковецька В.М.

 

    Почесна пенсіонерка Марчук Марія Олександрівна, яка у 1966 році прийшла працювати у садок помічником кухаря, розповіла багато цікавого про працівників та роботу закладу. Оскільки на той час у місті працювало багато підприємств з безперервним графіком роботи, у садочку було відкрито групу з цілодобовим перебуванням дітей, дошкільники навчались, грались, відпочивали у закладі робочі дні, а на вихідні батьки забирали дітей до дому .

  У 1985 році  сталася пожежа у будівлі пачечної , і з 1987 року розпочалося будівництво нової будівлі харчоблоку, проведено водяне опалення, побудовано дві альтанки.

   Протягом усього часу колектив дитячого садка очолювали досвідчені педагоги: Басіна А.П.    Пьотух Олена Мосіївна,   Бірещук Ольга Давидівна, Назарова Тетяна Костянтинівна , Гайдамака Галина Вікторівна,  Мірошникова Олена Дмитрівна ,  Майборода Валентина Федорівна.

   За  останні роки  колектив дитячого садка «Оленка» доклав багато зусиль, щоб заклад не втратив свого авторитету, постійно дбаючи про покращення  санітарно - гігієнічних  умов та зміцнення матеріальної бази : побудований новий харчоблок, , обидва корпуси  забезпечені водоводом, каналізацією, гарячим водопостачанням.

     У1987р повністю замінене пічне опалення на водяне ( завідувач Мірошнікова О.Д.).

  З 2004 р. дитячий садок обігріває автономна газова котельня (керівник Майборода В.Ф.)

 У 2012р замінено новий водогін (керівник Броніч А.П.)

 У 2013р каналізаційна система дитячого садка приєднана до міської каналізаційної мережі.

    Проводиться значна робота по естетичному  оформленню приміщень та території. Проведено реконструкцію групових кімнат, санвузлів, закуплено нові меблі, обладнання,  дитячі іграшки.

    Значна кількість дітей міста Славута були вихованцями дитячого садка №1 Серед них і ті ,які пов’язали своє життя із вихованням  дітей: Баранчук І.І.-вихователь ДНЗ,  Григор’єва Т.В - вихователь ДНЗ , Кучинська Т.А.- вихователь ДНЗ , Терещук І.В- директор ЗОШ №4,  Кондратьєва Л.М. - директор ЗОШ  №6 .

 «Треба пам’ятати, що кожна дитяча установа має насамперед бути для дітей хатою  радості, де діти могли б учитися , без примусу гратися. Перебувати в оточенні  широкої приязні, задовольняючи свої дитячі, такі своєрідні інтереси і потреби »( С. Русова).

 Атмосфера тепла, доброзичливості, постійного інтересу й поваги до малюка, як до особистості панує в дошкільному навчальному закладі №1 «Оленка».

 

 

 

 

СЬОГОДЕННЯ ЗАКЛАДУ

Дитячий садок- це світ доброти,

Тепла, Знань, Любові.

Творити добро і дарувати його дітям-

 садочка нашого девіз.

 

ПРОФІЛЬ  ДІЯЛЬНОСТІ

Дошкільний навчальний заклад ( дитячий садок ) №1 «Оленка»

1. ДНЗ №1 «Оленка» є закладом освіти і суспільного виховання дітей віком від 3 до 6(7) років, з денним перебуванням дітей. Він здійснює  завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровлення , вихованняі та навчанні дітей дошкільного віку м.Славути.

2. Дитячий садок  підпорядкований міському управлінні  освіти Виконавчого комітету Славутської міської ради, і знаходиться у комунальній власності

3.Пріоритетні завдання ДНЗ є:

- реалізація державної політики в галузі освіти;

-забезпечення фізичного та психічного здоров’я дітей;

- розвиток творчих здібностей та інтересів  дітей;

 - формування умінь та навичок, необхідних для навчання в школі.

Свої завдання ДНЗ реалізує у тісній взаємодії з сім’єю.

4.Дошкільний заклад у своїй діяльності керується Конституцією  України, Законом України  про дошкільну освіту , Законом України про   освіту, Положенням про дошкільний виховний заклад України.

5. Мова навчання у дошкільному закладі-українська.

 Заклад розрахований  на 3 вікові групи.На теперішній час  дошкільний  навчальний  заклад відвідує  75 дошкільників.

Працює короткотермінова група, соціальний патронат.

  Кадрове  забезпечення.

Всього працівників -17;

Всього педпрацівників -7; з них з вищою освітою -4;

з базовою вищою освітою -педагога;

Із усіх педагогічних працівників :

 завідуюча -1;

вихователі -5,

 музичний керівник: -1.

За наслідками атестації встановлено і підтверджено наступні кваліфікаційні категорії:

спеціаліст вищої категорії -1;

спеціаліст І категорії -1;

спеціаліст ІІ категорії -1

спеціаліст 9 тарифногорозряду - 4

Обслуговуючий персонал :  завгосп - 1; медична сестра -1;

помічники вихователів - 3 ; кухарі - 2 ; оператор пральних машин-1;та інші .

Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу №1 «Оленка» працює над виконанням завдань нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, реалізує вимоги програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі" та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт".

Навчально - виховна діяльність закладу спрямована на розвиток творчої особистості дошкільника.

Освітньо-виховний процес забезпечується через такі форми організації дітей:

- організована  освітня діяльність;

- самостійна діяльність дітей;

- індивідуальна робота з дітьми.

Основною формою організованої діяльності дітей є:

- заняття  різних видів;

 - гурткова робота;

- індивідуальна робота навчально-пізнавального спрямування тощо.

  Елементи освітньої діяльності включаються і до інших форм роботи з дітьми в повсякденному житті (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота з дітьми, спостереження, екскурсії у  природне і соціальне довкілля, організовані дидактичні ігри, трудова діяльність тощо).

  Систематично в освітню діяльність включаються завдання еспериментально-дослідницької діяльності, проблемно-пошукові ситуації, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці.

     Педагоги в своїй роботі поєднують вербальні, наочні та практичні методи, відводять належне місце  продуктивним видам діяльності, в яких діти здатні до самовираження і самореалізації (малювання, ліплення, конструювання), а також мовленнєвій, музично-руховій діяльності з урахуванням різного рівня розвитку, пізнавальних інтересів дитини.

Спираючись на гуманістичну спрямованість освіти, педагоги  працюють над створенням особистісно-орієнтованого виховного оточення дитини, комфортного, емоційного, розвивального середовища; перетворенням освітнього закладу на дім теплий, затишний, безпечний територію дружню до дитини і родини, адже в дошкільному закладі дитина, насамперед, живе, а вже потім виховується, готується до школи .

  Однією  із додаткових форм організації життєдіяльності і невід`ємною частиною освітнього процесу є і гурткова робота.

 Її мета - задовольняти потребу й цікавість дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні задатки, здібності, активізувати дитячу творчість Визначаючи профіль гурткової роботи враховували: інтереси та хист дітей, їх зацікавленість певним видом діяльності.    Діти із задоволенням відвідують гуртки:

   «Пізнай себе»-керівник Місяць Л.М.

  Чарівний світ  природи- керівник  Шклярук А.В.

  На платній основі працюють гуртки :

   «Англійської мови» - керівник Горбатюк Р.М.

  « Читаночка» - керівник гуртка  КондратюкІ.В.

   «Сонячні промінчики» -керівник гуртка Захарчук Л.М.

 

 Освітньо-виховна робота в садочку здійснюється в еколого-природничому напрямі;

Формування екологічного світорозуміння, екологічної вихованості, позитивного ставлення до природи - одне з найважливіших завдань дошкільної освіти.

 Еколого-природничий напрямок  ґрунтується на підготовці дітей до пізнання природи, до системного, наукового сприйняття світу та наявних у ньому екологічних проблем, до активних природоохоронних дій; на вихованні екологічної культури дошкільників. 

 Педагогічний навчально виховний процес нашого закладу спрямований на формування таких психологічних властивостей особистості, як потреба в спілкуванні з природою, інтерес до пізнання її законів, мотиви поведінки і діяльності по охороні природи, переконання в соціальній обумовленості відношення людини до природи, в необхідності управління природними явищами.

Ми намагаємося комплексно реалізовувати завдання екологічного виховання, а саме:

 •   виховування гуманного ставлення до природи;

 •   формування системи екологічних знань та уявлень про природу;

 •   розвиток уміння бачити і відчувати красу, привабливість кожного елемента довкілля; милуватися і захоплюватися ними;

 •   включення у посильну еколого-зорієнтовану діяльність.

 Вирішення цих завдань забезпечить активне спілкування дошкільнят з природним довкіллям і сприятиме їх соціалізації. . В нашому садочку давно розроблений маршрут екологічної стежки,мета екологічної стежки виховання грамотної поведінки кожної дитини  в природному довкіллі, поширення знань про природу та людину як її невідємну частину

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

       Адміністрацією та педагогічним колективом ДНЗ № 1 «Оленка» створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі.

Оформлення групових приміщень, музичного залу є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.

 

Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметного середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим

    

Підбір ігор та іграшок в різних вікових групах відповідає «Типовому переліку», рекомендованому Міністерством освіти і науки України.

Навчально-виховний процес у групах ДНЗ забезпечений необхідним педагогічним обладнанням та дидактичним матеріалом відповідно до вимог програми «Я у Світі», «Впевнений старт».

 

У закладі  зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, муз керівника. Це тези, реферати, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, зразки планування, проведення тематичних тижнів та декадників, методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження відповідності знань дітей програмовим вимогам для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят. 

 

ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОСТІР ЗАКЛАДУ

 

З появою Базової програми розвитку дитини дошкільного віку « Я у Світі», що визначає загальнодержавний  компонент, розкриває інваріантну частину змісту дошкільної освіти, відкриваються широкі можливості для створення регіональних та авторських програм, впровадження  в практику роботи дошкільних навчальних закладів інноваційних педагогічних технологій. Інноваційна діяльність у роботі ДНЗ - вимога часу, яка спрямована на забезпечення адекватності навчально-виховного процесу та його результатів до сучасних вимог суспільства.  Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку нашого дошкільного закладу. Вихователі закладу з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовують інноваційні методики та технології. Варіативність і різноманітність змісту, методів і прийомів навчання і виховання дошкільнят вимагає об'єднання зусиль педагогів, аби докорінно змінити власне підходи до роботи з дітьми, переорієнтувати кожного працівника на те, щоб у центрі уваги незмінно перебувала дитина.

 

              ПЕРСПЕКТИВА НА МАЙБУТНЄ

 

Визначення невідкладних і перспективних заходів щодо реалізації умов для розвитку і самоорганізації кожної особистості як громадянина України;

-  забезпечення виконання Закону України «Про дошкільну освіту»,

- створення навчально - методичних передумов діяльності ДНЗ в період реформування системи дошкільної освіти.

- виховання та розвиток дітей у відповідності з державним стандартом на основі забезпечення результативності здоров'язберігаючої технології дошкільника;

- освоєння сучасних технологій в процесі розвитку дітей;

- проектування успішності та підвищення рівня інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку на основі останніх досягнень науки і практики, сучасних технологій розвитку

- створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу,

- якісна підготовка дітей 5-ти річного віку до навчання в школі.

Завдання:

- розвиваючі: створити умови для забезпечення емоційного благополуччя дошкільників, розвиток їх творчого потенціалу.

 - виховні: формувати моральні якості особистості, духовне ставлення до світу за законами добра; забезпечити умови для становлення загальнолюдських цінностей майбутніх школярів;

- освітні: створити умови для соціально-організованих форм роботи з дітьми та для нерегламентованої дитячої діяльності, заснованих згідно вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку « Я у Світі» та варіативних програмах .

Дидактичні принципи.

1. Принцип варіативності моделей пізнавальної діяльності, який заперечує єдину програму та форму навчання. Кожна дитина має право пізнавати те, що саме його приваблює допомогою самих різних видів діяльності.

2. Принцип розвитку самостійних форм активності: дитина удосконалюється в обраних ним видах діяльності. Завдання - допомогти йому в цьому.

3. Принцип загального психологічного простору: для реалізації цього принципу необхідно використовувати такі способи пізнання, де б педагог і дитина могли взаємодіяти, наприклад: ігри, праця, бесіда, спільні спостереження, досліди і т.д. У цьому випадку процес пізнання буде протікати як співпраця.

4. Принцип ігрового пізнання передбачає реалізацію різних видів діяльності через гру.

 

Очікувані результати.

-здобуття дітьми якісної дошкільної освіти.

 - удосконалення мережі груп

 - удосконалення роботи групи еколого -природничого напрямку,

 - оновлення змісту дошкільної освіти , відповідно до Базового компоненту, Державної базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі», «Впевнений старт»  та методичного супроводу до них

 

  Специфіка моделі нашого ДНЗ передбачає таку модель випускника:

 - емоційно благополучна особистість з розвинутими креативними здібностями;

- має сформованими пізнавальними потребами;

- володіє наявністю соціального досвіду;

- здатний адаптуватися в нових умовах життєдіяльності;

- орієнтований на пізнання себе, світу, людей.

 

Сучасні погляди на освіту передбачає нові вимоги до вихователя.

 Модель вихователя:

- володіє високою моральною і професійною культурою;

- компетентний у питаннях педагогіки і психології;

- гуманістична спрямованість особистості педагога

 

План дій щодо реалізації програми розвитку

 на 2013/ 2018 р. р.

Пріоритетні напрямки

1 Зміцнення матеріально – технічної бази.

Мета: створення комфортних умов для перебування в ДНЗ..

 2. Поліпшення науково – методичного забезпечення

Мета: забезпечення зростання якості освітніх послуг.

3. Підвищення фахової майстерності працівників, виявлення та впровадження ППД.

Мета: виявлення та впровадження перспективного педагогічного досвіду.

4. Забезпечення медичного обслуговування дітей ДНЗ.

5. Організація харчування.

Мета: забезпечення повноцінного раціонального харчування.

 

 

У « Оленочці» садочку,

Діточки , як у віночку.

Вчаться, граються, співають

І здоровими зростають.

 

 Педагоги докладають усіх зусиль, щоб історія дитячого садочка зростала та процвітала! Тож творімо разом історію  садочка, міста , держави!