Рекомендації батькам з підготовки дітей

до дитячого садка

 ·       Зверніть увагу на домашній режим харчування та сну й потроху наближайте його до того режиму, що буде у дитячому садку.

·       Поступово формуйте навички спілкування дитини з однолітками: гуляйте з ним на ділянці дитячого садка, залучайте до спільної діяльності з іншими дітьми.

·       Привчайте малюка до самостійності й доступного для його віку самообслуговування.

·       Розповідайте дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять діти, чому ви хочете, щоб вона туди пішла.

·       Проходячи повз дитячий садок, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило – восени вона зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і знайомим у присутності малюка про свою удачу, кажіть, що пишаєтеся своєю дитиною, адже її прийняли до дитячого садка.

·       Докладно розповідайте дитині про режим дитячого садка: що, як і в якій послідовності вона робитиме. Чим докладнішою буде ваша розповідь, і чим частіше ви будете її повторювати, тим спокійніше й впевненіше почуватиметься ваш малюк, коли піде у дошкільний заклад.

·       Учіть дитину гратися. Психологи виявили чітку закономірність між розвитком предметної діяльності дитини та її звиканням до дитячого садка. Найлегше адаптуються малюки, які вміють довго, різноманітно й зосереджено діяти з іграшками. Уперше потрапивши до дитячого садка, вони швидко відгукуються на пропозицію погратися, з інтересом досліджують нові іграшки. Дитина, яка вміє гратися, легко йде на контакт із будь-яким дорослим.

·       Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги, так їй буде легше відпустити вас.

·       Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садка може знадобитися до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості й плани.

·       Переконайтеся у тім, що вашій родині дитячий садок необхідний саме зараз. Будь-які ваші коливання дитина використовуватиме для того, щоб протистояти відвідуванню дитячого садка. Легше й швидше звикають діти, батьки яких не мають альтернативи дошкільному закладу.

·       Чим з більшою кількістю дітей і дорослих, з якими дитина спілкуватиметься у дитячому садку, вона побудує стосунки, тим швидше вона звикне. Допоможіть їй у цьому. Познайомтеся з іншими батьками та дітьми. Відвідуйте разом з дитиною прогулянки у дитячому садку. Чим ближчими будуть ваші стосунки з вихователями, іншими батьками та їхніми дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.

·       У присутності дитини уникайте критичних зауважень на адресу дошкільного закладу і його працівників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садком.

 

·       Приблизно за тиждень до першого відвідування дитячого садка попередьте дитину про це, щоб вона спокійно очікувала майбутню подію.

П’ять шляхів до серця дитини

Відчувати любов і говорити про неї прекрасно. Але цього замало, щоб впевнити дитину у вашій безумовній любові. Діти оцінюють людей за їхніми вчинками. Треба навчитися говорити «мовою любові» вашої дитини, проявляючи свою любов через вчинки.

Існує п’ять шляхів, якими діти (взагалі всі люди) виказують любов.

П’ять шляхів до серця дитини

  1. Дотик
  2. Слова підтримки
  3. Час
  4. Подарунки
  5. Допомога

Дотик – обійми, поцілунки, будь-який фізичний контакт, ласка.

Слова підтримки – похвала, вдячність, підбадьорюючі слова, добрі настанови.

Час – бути разом з дитиною, віддавати дитині всю увагу. Час – це ваш подарунок дитині. Дивіться в очі дитині, поділяйте думки і почуття.

Подарунки – вони можуть нагадувати дитині про вашу любов довгі роки. Справжній подарунок дається, щоб подарувати, виказати свою любов.

Допомога – робити те, що буде дитині во благо; допомога – це подарунок. Допомагати там, де дитина сама не впорається.

 

Вислови дітей.

Дотик

«Я знаю, що мама мене любить, тому що вона завжди цілує і обіймає мене».

Слово підтримки

«Я люблю маму тому, що вона любить мене. Вона завжди повторює, яка я гарна. Мабуть, татко теж любить мене, але він ніколи не каже про це».

Час

«Татко любить мене. Я знаю це тому, що він завжди зі мною. Ми що-небудь робимо разом. Мама теж мене любить, але ми рідко буваємо разом – вона втомлюється на роботі».

Подарунок

«Вихователька у нас дуже добра. І вона мене відразу полюбила. Ось, дивись, що вона мені подарувала».

Допомога

 

«Мама мене любить. Вона пече мій улюблений пиріг, допомагає застеляти мені постіль, заплітає мені коси».

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Згідно наказу управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради № 27 від 12.03.2020. "Про запобігання поширенню коронавірусу СОVID-19 у закладах освіти, КП "Інклюзивно-ресурсний центр" Славутської міської ОТГ" з 16.03.2020. по 03.04.2020. відвідування дитячого садка ЗАБОРОНЕНО.

Дистанційно (Viber-група, сайт закладу, фейсбук, телефонний режим) буде проводитись робота з батьками та дітьми, а саме поради, рекомендації, консультації, варіанти вправ, завдань, ігор для всебічного розвитку вашого малюка.

 

 

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ !!!

Графіка медогляду до вступу дитини в 1-й клас не буде.

Медогляд необхідно починати проходити вже  з березня.

До 15 квітня 2020 року, на момент початку прийому заяв в школу, медогляд необхідно пройти.

 

Заява батьків на вступ дитини до школи приймається при наявності медогляду.

Шановні батьки!

Не залишайте дітей без нагляду!

Легковажне поводження дітей з вогнем, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків. І виною цьому – недогляд батьків.

Статистика трагедій свідчить: здебільшого нещастя трапляються тоді, коли діти залишаються вдома самі, без нагляду дорослих.

Кількість смертельних випадків та травмувань серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина, особливо до батьків.

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми.

Пам’ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неочікувана мить не стала початком великої біди, потрібно давати дітям чіткі знання і виробляти корисні вміння, як діяти у тій чи іншій ситуації.

Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить лише від нас самих!

 

 

  1. Не залишайте дитину одну в перші дні відвідування садка більш, як на годину.
  2. Дайте дитині в дитячий садок улюблену іграшку.
  3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини у сім'ї.
  4. Бережіть нервову систему дитини.
  5. Повідомте педагога про індивідуальні особливості вашого малюка (як засинає, що любить їсти, які продукти харчування викликають алергію тощо).
  6. Проконтролюйте, щоб початок відвідування дитячого садка не випав на епікризні терміни: 1 рік 3 місяці, 1рік 6 місяців, 1 рік 9 місяців, 2 роки 3 місяці, 2 роки 6 місяців,   2 роки 9 місяців, 3 роки.
  7. Починати відвідувати дитячий садок потрібно тоді, коли дитина здорова.
  8. Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини з раннього віку, привчайте її до ситуації, в якій треба змінювати форми поведінки.
  9. Навчайте дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування.
  10. Допоможіть дитині сформувати звичку -  дотримуватися вдома такого режиму дня, як у дитячому садку.
  11. Значну увагу слід приділяти розвитку мовлення дитини.

Ще одна порада: старайтеся оформити маля в дошкільний заклад хоча б за два - три тижні до виходу матері на роботу, щоб можна було поступово збільшувати тривалість перебування дитини в дошкільному закладі

ДЛЯ ВАС, БАТЬКИ ТА ПЕДАГОГИ.
ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ ДНЗ Й РОДИНИ.
  1
Відвідування родини дитини 
Відвідування родини дитини багато дає для її вивчення, встановлення контакту з дитиною, її батьками, з'ясування умов виховання, якщо не перетворюється у формальний захід. Педагогові необхідно заздалегідь погодити з батьками зручний для них час відвідування, а також визначити мету свого візиту. Прийти до дитини додому - це прийти в гості. Виходить, треба бути в гарному настрої, привітним, доброзичливим. Варто забути про скарги, зауваження, не допускати критики на адресу батьків, їхнього сімейного господарства, способу життя, поради (одиничні!) давати тактовно, ненав'язливо. Поведінка і настрій дитини (радісний, розкутий, притихлий, збентежений, привітний) також допоможуть зрозуміти психологічний клімат родини. 
День відкритих дверей 
День відкритих дверей, будучи досить розповсюдженою формою роботи, дає можливість познайомити батьків з дошкільним закладом, його традиціями, правилами, особливостями освітньо-виховної роботи, зацікавити нею й залучити до участі. Проводиться як екскурсія по дошкільній установі з відвідуванням групи, де виховуються діти батьків, які прийшли. Можна показати фрагмент роботи дошкільної установи (колективна праця дітей, збори на прогулянку й ін.). Після екскурсії й перегляду завідуюча або вихователь-методист розмовляють з батьками, з'ясовують їхнє враження, відповідають на питання, які виникають. 
Бесіди 
Бесіди проводяться як індивідуальні, так і групові. І в тім і в іншому випадку чітко визначається мета: що необхідно з'ясувати, чим можемо допомогти. Зміст бесіди лаконічний, значимий для батьків, підноситься таким чином, щоб спонукати співрозмовників до висловлення. Педагог повинен уміти не тільки говорити, але й слухати батьків, виражати свою зацікавленість, доброзичливість. 
Консультації 
Звичайно складається система консультацій, які проводяться індивідуально або для підгрупи батьків. На групові консультації можна запрошувати батьків різних груп, що мають однакові проблеми або, навпаки, успіхи у вихованні (примхливі діти; діти з яскраво вираженими здібностями до малювання, музики). Цілями консультації є засвоєння батьками певних знань, умінь; допомога їм у розв’язанні проблемних питань. Форми проведення консультацій різні (кваліфіковане повідомлення фахівця з наступним обговоренням; обговорення статті, заздалегідь прочитаної всіма запрошеними на консультацію; практичне заняття, наприклад, на тему "Як розучувати з дітьми вірші"). 
Семінари-практикуми 
Батьки, особливо молоді, мають потребу в придбанні практичних навичок виховання дітей. Їх доцільно запрошувати на семінари-практикуми. Ця форма роботи дає можливість розповісти про способи й прийоми навчання й показати їх: як читати книгу, розглядати ілюстрації, розмовляти про прочитане, як готувати руку дитини до письма, як вправляти артикуляційний апарат. 
Батьківські збори 
Батьківські збори проводяться групові й загальні (для батьків усього закладу). Загальні збори організовуються 2-3 рази на рік. На них обговорюють завдання на новий навчальний рік, результати освітньої роботи, питання фізичного виховання й проблеми літнього оздоровчого періоду й т.ін. На загальні збори можна запросити лікаря або представника методичної служби міста. Передбачаються виступи батьків. Групові збори проводяться раз в 2-3 місяці. На обговорення виносять 2-3 питання (одне питання готує вихователь, по іншим можна запропонувати виступити батькам або комусь із фахівців). Щорічно одні збори доцільно присвячувати обговоренню сімейного досвіду виховання дітей. Вибирається тема, злободенна для даної групи, наприклад, "Чому наші діти не люблять працювати?", "Як виховати у дітей інтерес до книги", "Телевізор - друг або ворог у вихованні дітей?". 
Круглий стіл 
Круглий стіл по проблемі інтелектуального розвитку дошкільників. У ньому беруть участь вихователь-методист, психолог, вихователі груп і інші фахівці. Учасники вільно спілкуються один з одним. Темами подібних засідань можуть бути такі, як «Розвиток допитливості у дошкільників», «Розвиток мовлення», «Спеціальна готовність дитини до школи» і ін. Такі засідання можна провести в кожній віковій групі, ставлячи акценти на завданнях програми, за якою працює ДНЗ. Доцільно використовувати такі методи, як постановка дискусійних питань, аналіз педагогічних ситуацій, повідомлення фахівців з проблеми, обмін досвідом батьків, відповіді на їхні питання фахівців. Тут можна показати батькам відкрите (або відеозапис) заняття з дітьми, організовувати виставку літератури для дітей і батьків по проблемі. Пропонується розкрити батькам сутність навчання дошкільників, його специфіку, яка полягає у використанні ігрових прийомів. Як наочність доречним буде відкрите заняття для батьків з дітьми або ж відеоматеріали фрагментів занять з математики, розвитку мовлення й ін., варто звернути увагу на дидактичний матеріал, методи навчання дітей, сюрпризні моменти на заняттях 
Дискусія 
Дискусія по проблемі, наприклад, розумового виховання дітей. Таку дискусію добре провести з батьками старшої групи, заздалегідь запросивши фахівців: учителів початкових класів, психолога, вихователів старшої групи. Можна використовувати такі методи, як постановка спірних питань, ознайомлення батьків з результатами тестування дітей, надання слова фахівцям, аналіз педагогічних ситуацій. Рекомендується проведення дискусій за аналогією з телевізійними «Ток – шоу»: наприклад, розподілити учасників на дві групи: перша – ті, хто вважає, що розумовий розвиток дитини - це вміння писати, рахувати, читати; друга – батьки з протилежною точкою зору. Головне – це всебічний розвиток дитини, її пізнавальна активність. Необхідно дати можливість висловитися представникам протилежних думок, надати слово фахівцеві, аргументувати правильну точку зору. Для підвищення інтересу слухачів до проблеми можна навести як приклад висловлювання дітей, продукти дитячої творчості, відеоролики й ін. Наприкінці підвести підсумок. 
Усні журнали 
Журнал складається з 3-6 сторінок, по тривалості кожна займає від 5 до 10 хвилин, таким чином, загальна тривалість становить 40 хвилин. Досить великий обсяг інформації, розміщений у відносно короткому відрізку часу становить значний інтерес для батьків. Кожна сторінка журналу - це усне повідомлення, яке може бути проілюстровано дидактичними посібниками, прослуховуванням магнітофонних записів, виставками виробів, малюнків, книг. Батькам заздалегідь пропонується література для ознайомлення з проблемою, практичні завдання, питання для обговорення. Ця форма може проводитися регулярно із заданими рубриками, які мають місце в тому або іншому журналі. Наприклад, «Поради фахівця», «Це цікаво знати», «Говорять діти» і ін.; рубрики наповнюються педагогічним змістом по темі. Наприклад, поради може дати психолог, соціальний педагог, лікарі, і інші фахівці. В «Усному журналі» висвітлюються актуальні проблеми інтелектуального розвитку дитини. Головне – зробити ці зустрічі неформальними, а зацікавити батьків, відповідати на хвилюючі їхні питання, не захоплюватися теорією питання, а підносити матеріал переконливо, доступно, опираючись на їхній досвід. 
Наочні форми 
Роботи з батьками включають підготовку пам'яток, папок – пересувок, матеріалу на стендах, фотовиставки й ін. Наприклад, можна підготувати для батьків у письмовому вигляді показники розумового розвитку дітей по вікових групах або запропонувати наочний матеріал, на формування пам'яті, уваги, уяви, мислення, а також варіанти проведення дидактичних ігор з дітьми. 
Брифінг 
Зустріч, на якій коротенько викладається позиція по одному зі злободенних питань. Може проводитися вихователем-методистом, вихователем групи або фахівцем, що заздалегідь готується до відповіді на запитання по певній темі. Дозволяє максимально активізувати батьків. Дві команди, одна задає питання – інша відповідає; організатор задає питання – батьки відповідають. 
Батьківські конференції
Основна мета конференції - об мін досвідом сімейного виховання. Батьки заздалегідь готують повідомлення, педагог при необхідності надає допомогу у виборі теми, оформленні виступу. На конференції може виступити фахівець. Його виступ дається "для запалу", щоб викликати обговорення, а якщо вийде, то й дискусію. Конференція може проходити в рамках однієї дошкільної установи, але практикуються й конференції міських, районного масштабів. Важливо визначити актуальну тему конференції ("Турбота про здоров'я дітей", "Прилучення дітей до національної культури", "Роль родини у вихованні дитини"). До конференції готуються виставка дитячих робіт, педагогічної літератури, матеріалів, які відбивають роботу дошкільних установ, і т.п. Завершити конференцію можна спільним концертом дітей, співробітників дошкільного закладу, членів родин. 
Сімейні клуби 
На відміну від батьківських зборів, в основі яких навчально-повчальна форма спілкування, клуб будує відносини з родиною на принципах добровільності, особистої зацікавленості. У такому клубі людей поєднує загальна проблема й спільні пошуки оптимальних форм допомоги дитині. Тематика зустрічей формулюється й запитується батьками. Сімейні клуби - динамічні структури. Вони можуть зливатися в один великий клуб або дробитися на більш дрібні, - все залежить від тематики зустрічі й задуму організаторів. 
Бібліотека спеціальної літератури 
Бібліотека спеціальної літератури - значна допомога в роботі клубів з проблем виховання, навчання й розвитку дітей. Педагоги стежать за своєчасним обміном, підбором необхідних книг, складають анотації новинок. 
"Батьківська пошта" і "Телефон довіри" 
Це нетрадиційні форми спілкування з родиною. Враховується зайнятість батьків. Будь-який член родини має можливість у короткій записці висловити сумніви з приводу методів виховання своєї дитини, звернутися по допомогу до конкретного фахівця й т.п. Телефон довіри допомагає батькам анонімно з'ясувати які-небудь значимі для них проблеми, попередити педагогів про помічені незвичайні прояви дітей. 
Бібліотека ігор (ігротека) 
Нетрадиційна форма взаємодії з родиною. Оскільки ігри вимагають участі дорослого, це змушує батьків спілкуватися з дитиною. Якщо традиція спільних домашніх ігор прищеплюється, у бібліотеці з'являються нові ігри, придумані дорослими разом з дітьми. 
Нетрадиційні форми роботи з батьками 
"Батьківська пошта" 
- нетрадиційна форма спілкування з родиною. Враховується зайнятість батьків. Будь - який член родини має можливість у короткій записці висловити сумніви з приводу методів виховання своєї дитини, звернутися по допомогу до конкретного фахівця й т.п. 
"Телефон довіри" 
Телефон допомагає батькам анонімно з'ясувати які-небудь значимі для них проблеми, попередити педагогів про помічені незвичайні прояви дітей. 
"Батьківські скриньки" 
– форма роботи, яка дозволяє батькам анонімно звернутися до любого з фахівців дошкільного закладу з питаннями, які є для них актуальними, а працівникам ДНЗ своєчасно відреагувати на запит батьків, підготувавши консультацію, семінар або семінар-практикум.

ПРОФІЛАКТИКА ЗАСТУДНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ

В зимовий період значно зростає кількість гострих респіраторних інфекційних захворювань,одним із найнебезпечніших серед них є грип.

Грип-гостре інфекційне захворювання. Джерелом інфекції при грипі є хвора людина. Передача інфекції відбувається повітряно-крапельним шляхом при кашлі,чханні або при розмові. Вірус грипу досить сильно і різко знижує захисні сили організму,тому і ймовірність виникнення різних ускладнень після хвороби є дуже високою

З метою попередження виникнення захворювань на грип серед дітей в дошкільному навчальному закладі №1 «Оленка» проводиться ряд профілактичних заходів, як  традиційних так і не традиційних форм оздоровлення малюків. Так дітки дошкільних груп вдихають парі нарізаного на тарілки часнику, носять часникові амулети, та вживають цибулю до страв під час обіду, п’ють вітамінні чаї з лікарських рослин.

 

Зокрема у всіх приміщеннях закладу забезпечено оптимальний температурний режим, щоденно у кожній груповій кімнаті 2 рази на день проводиться вологе прибирання. Протягом дня здійснюється комплекс загартувальних заходів:ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури в приміщенні і  на вулиці, рухливі ігри. За сприятливих погодних  умов діти обов’язково перебувають на свіжому повітрі. Під час прогулянки діти відпочивають на свіжому повітрі, адже свіже повітря необхідне для хорошого сну,а повноцінний сон-запорука здоров’я . Тож будьте здорові! 

  ГРВІ
        Поради педіатра

У холодну пору року збільшується ризик сезонної захворюваності дітей респіраторними гострими вірусними інфекціями. У цей час необхідно уникнути контактів з хворими, виконувати правила особистої гігієни. Дітям не слід відвідувати місця великого скупчення людей.
У дієті потрібно збільшити кількість страв зі свіжих сирих овочів і фруктів, тому що в них містяться вітаміни, що зміцнює захисні сили організму. Можна додатково вітамінізувати організм, приймаючи 1-3 драже полівітамінів, з яких особливо важливий для профілактики ГРВІ вітамін С (аскорбінова кислота).
У період масової захворюваності на грип необхідний гігієнічний туалет носоглотки. Найкраще промивати два рази на день передні відділи носу з милом, при цьому механічно видаляються чужорідні структури, що потрапили в порожнину носу з повітрям. Слід полоскати горло розчином калію перманганату 1:5000 (слабо-рожевого кольору) або складним розчином, що складається з 1 столової ложки соди, 1 столової ложки солі та 60 крапель 05% йоду на 1 літр води.
Для полоскання можна застосовувати настій ромашки (1 столова ложка на 1 склянку води) шавлії, звіробою, евкаліпту.
Порожнину носу добре змастити масляним розчином часнику та цибулі. Рецепт приготування суміші: рослинне масло в скляному посуді стерілізіруют 30-40 хвилин у киплячій воді, охолоджують, потім 3-4 зубчики часнику і ¼ головки цибулі нарізають і заливають приготованим маслом, суміш настоюють 2 години і проціджують.
Добре, змастити ніс або закапати з піпетки настоєм цибулі з медом (цукром).
Рецепт приготування настою: 3 столові ложки дрібно нарізаної цибулі заливають 50 мл. теплої води додають ½ ложки меду (цукру) і настоюють 30 хвилин. Застосовувати мед потрібно обережно, так як у дітей з харчовою алергією не рідко буває реакція на мед.
Дуже ефективний масаж стоп. Стопи нервово-рецепторними зв'язками з'єднані з усіма внутрішніми органами, тому їх масаж або гарячі ніжні ванни сприятливо позначаються на стані здоров'я. Ванни для ніг дітям краще робити в теплій воді (41-42 С). Після ванни для ніг стопи розтирають і надягають на ноги вовняні шкарпетки. Хороший ефект дають перераховані вище процедури в поєднанні з масажем крил носу та шкіри обличчя.
У дитячому віці зуби, носоглотка, органи травлення не рідко є вогнищем хронічної інфекції. Батьки, як правило, відносяться не уважно до профілактики саме карієсу зубів, та інших стоматологічних захворювань у ранньому віці. Між тим, до трьох років приблизно третина дітей потребує послугів стоматолога. Необхідно навчити дитину правильному догляду за зубами.
Велику увагу потрібно приділяти стану носоглотки. У дітей часто виявляється подразнення аденоїдної тканини, хронічний тонзиліт, запальний процес у придаткових пазухах носу. Тут існує тісний взаємозв'язок, так як нормально функціонуюче лімфоїдне кільце відіграє важливу роль у захисті дихальних шляхів від попадання інфекцій. Необхідне ретельне лікування хронічних тонзилітів, головним чином консервативне. Тільки в крайніх випадках, коли комплексне лікування не дає позитивного ефекту, вдаються до операції. Поспішати з видаленням аденоїдів, особливо в дошкільному віці, не варто, тому що з віком відбувається перебудова імунної системи, у якій певне місце відведене і лімфоїдній тканині носоглоточного кільця. Аденоїдні вегетації мають тенденцію до зворотного розвитку в 7-8 річному віці, але якщо вони дуже великі, дитина часто хворіє, погано дихає носом, під час сну не закриває рот, у неї формується «аденоїдний» тип обличчя, можуть бути нічні нетримання сечі та інші симптоми хвороби, роблять оперативне втручання. Лікар, що спостерігав дитину, порадить і час і період захворювання, у якому операція буде найменш травматичною.
Використання природних факторів (води, повітря і сонця) для зміцнення сил організму підвищення опору до впливу несприятливих факторів зовнішнього середовища. Методика загартовування заснована на систематичному повторенні впливу гартують чинників, починаючи з короткочасних і слабких, з поступовим наростанням їх сили і тривалості. Процедури повинні доставляти дитині радість.
Процедури, що загартовують водою починають з слабких впливів на обмежені ділянки шкіри (наприклад, під час ранкового вмивання обмивають дитину до пояса, обтирають, обливають). Потім переходять до загального обтирання та обливання. Температуру води при цьому постійно знижують. Температура води для місцевих процедур повинна бути з початку + 30 С, кожні 1-2 дні її знижують на 2 С, доводячи до 20-14 С, для загальних обтирання та обливань спочатку не нижче 35-34 С, кожні 3-4 дні її знижують на 2 С, доводячи до 20-18 С.
Загальні водні процедури (обливання обтирання, душ, купання) проводять 30-40 хвилин після їжі.
Загартовування повітрям. У першу чергу пропонуємо повітряні ванни при переодяганні, проведення гімнастичних вправ, сну, гри, а також прогулянки на повітрі. Дитину в ранньому віці можна піддавати сонячному опроміненню, тільки розсіяним променями в мереживній тіні дерев. У дошкільному віці діти можуть знаходитися під прямими променями сонця спочатку 5-6 хвилин, потім їх відводять в тінь. Згодом у міру появи засмаги сонячні ванни подовжують до 10 хвилин одночасно, але не більше 50-60 хвилин на день. Влітку дитина повинна перебувати на свіжому повітрі більшу частину дня. При цьому широко використовують рухливі ігри, біг, спорт. Дуже добре привчити дитину до щоденного сну на відкритому повітрі цілий рік. У зимовий час температура повітря не повинна бути нижче - 15 С. Гуляти з дітьми раннього та дошкільного віку потрібно в будь-яку погоду, взимку в безвітряну погоду до -20 -22 С.
Виконання медичних порад з профілактики, загартовування підвищення захисних сил організму дитини є гарантією її здоров'я. Будьмо Всі Здорові!!!